donderdag 10 maart 2016

sportdag met Oostrem

We kwamen er vrijdag achter dat we dinsdag 8 maart gingen lopen met gehandicapten.
Ik dacht in mezelf : " Wat zou het zijn hoe zouden die mensen met een beperking eruit zien?"

Als het dan eindelijk dinsdag was en we bij die mensen geplaatst werden was ik verrast.
Het was iets zeer onverwachts, iets wat ik me zeker niet had ingebeeld.
Het waren mensen die gewoon normaal van uiterlijk waren.Je zag amper dat ze gehandicapt waren.

Bij het lopen was iedereen blij, ze waren net als alle anderen en ze waren super gelukkig.
de glimlach op hun gezichten was voor mij onbetaalbaar!

Ethan Stynen


De dag van de 2 urenloop had ik 's ochtends een beetje schrik. Ik wist niet goed wat het verloop zou zijn. Maar een maal in de sporthal werd alles duidelijk. De schrik was vlug voorbij. Alle gehandicapten waren lief. Het was net of ze geen handicap hadden. Dat geldt toch voor de mensen die in mijn groep zaten. Ik verschoot er zelfs van hoe snel ze konden lopen. Sommigen konden sneller lopen dan ik op mijn glijpantoffels. Iedereen heeft ervan genoten ook al was het voor sommigen een  zware inspanning. Er werden heel veel rondes gelopen en er werden lekkere prijzen uitgedeeld waaronder: appels, chocolade, snoep enzovoort.

Vanhout Vincent


Tijdens het sporten met de gehandicapten was ik blij en verrast. Verrast omdat ik geen enkel droevig gezicht zag terwijl ik me zelf toch wat ongelukkig zou voelen en blij omdat het gewoon super toffe mensen waren! Bij sommigen zag je niet eens dat ze een handicap hadden. Eerst waren de mensen wat terughoudend maar daarna waren ze kei enthousiast en daarvan krijg je toch gewoon een smile op je gezicht. Ik hoop dat Toverveld dit nog heel lang verder blijft doen want het taboe van 'anders zijn' is helemaal niet waar. De dag was super!

Elias Van der Aa